Muzica buna pe fiecare saptamana!!

Asigurarile

Asigurarile au un impact favorabil asupra fiecarei tari prin sporirea produsului intern brut astfel:
*Asigurarile sunt o ramura creatoare de locuri de munca, datorita faptului ca in ultima vreme se cunoaste o crestere a numarului de salariati in domeniul asigurarilor.
*Asigurarile sunt o ramura creatore de valoare adaugata , care reprezinta valoarea productiei si mai putin a consumului individual si intermediar.
*Asigurarile sunt o ramura participanta la oferta de imprumut si capital pe piata financiara.
Societatile de asigurari constituie anumite rezerve de prime care le fructifica prin plasarea acestor sume in actiunii ,obligatiuni , depuneri bancare , achizitionari de obiecte de tezaur, acordarea de imprumuturi pe termen mediu si lung precum si achizitionarea de imobile.
• Asigurariile sunt un factor de reducere a incertitudinii economice si un mijloc de reluare a activitatii intrerupte temporar.

Functiile asigurarilor:
1. Functia de repartitie este cea mai importanta functie a asigurarilor si presupune repartizarea si formarea fondului de asigurare.
2. Functia de control reprezinta o functie complementara si urmareste atat modul de formare cat si modul de repartitie al fondului de asigurare.
In Romania acest control este asigurat de catre comisia de supraveghere a asigurarilor , avand obligatia de a pune in aplicare legislatia in domeniul asigurarilor.
3. Functia de compensare care consta in despagubirea pagubelor provocate de calamitati si accidente.

Marketingul Afacerii

Marketingul este un proces social si de conducere prin care indivizii si grupurile obtin ceea ce au nevoie si doresc prin crearea si schimbul de produse,servicii ,ideei cu alte grupuri sau indivizi.
Marketingul este un termen de origine anglo-saxona.
Piata este reprezentata de toti clientii potentiali care au aceleasi nevoi , sunt dispusi si au capacitatea de a se angaja intr-o relatie de schimb pentru satisfacerea respectivelor nevoi.
Conceptul de marketing :
* Piata este o categorie economica proprie productiei de marfuri formata din cele 2 componente fundamentale: cererea si oferta.
*Piata este locul central al desfasurarii activitatii agentului economic, persoana fizica sau juridica ce dezvolta diverse legaturi de afaceri cu alti agenti economici.
*Piata este spatial de desfasurare a activitatilor economice , unde actioneaza vanzatorii si cumparatorii.
*este forma de exprimare si de manifestare a cererii si a ofertei , ai carui purtatori sunt cumparatorii si vanzatorii.

Procese psihice cognitive senzoriale

1.Senzatiile

Primul contact al sine-lui cu lumea se realizeaza cu ajutorul senzatiei.

Senzatiile sunt procese psihice elementare prin care se semnalizeaza separat,in forma unei imagini simple si primare,insusirile concrete ale obiectelor si fenomenelor in conditiile actiunii directe a acestora asupra analizatorilor.

Analizatorul este un ansamblu structural functional care contribuie la formarea senzatiilor.
Structura:
-Receptori care transforma informatiile in impuls nervos;
-Cale de conducere care transmite impulsul la creier;
-Veriga centrala care decodifica impulsul si il transforma in fapt psihic (imagine);este cea mai importanta.
-Conexiunea inversa care autoregleaza analizatorul.

Insusirile senzatiilor:
-Calitatea.Fiecare senzatie este determinata de un tip de stimuli si de analizatorul care o produce,diferentiindu-se de alt tip de senzatie:Ex.vizuala,auditiva.
-Intensitatea este puterea unei senzatii determinata proportional de intensitatea stimulului.
-Durata se produce la persistenta senzatiei pe timpul stimularii,dar exista un timp de latenta de miimi de secunda,timp in care nu se produce nimic si o imagine consecutiva care apare dupa incetarea stimularii,pastrand senzatia cateva miimi de secunda.
-Tonalitatea afectiva se refera la trairea emotionala care insoteste o senzatie si poate fi placuta sau nu.
-Valoarea informationala este determinata de faptul ca stimulii pot fi din exterior sau din interiorul corpului;astfel exista senzatii:
-Exteroceptive(stimuli la exterior);
-Interoceptive(cum sunt senzatiile de foame produse de stimuli din interiorul corpului);
-Proprioceptive(la nivel de articulatii osteomusculare);
-Caracterul constient al senzatiilor se refera la faptul ca ne dam seama de aparitia lor.

Modele de analiza a vietii psihice

Sigmund Freud a analizat intr-o maniera psihanalitica viata psihica si a alcatuit un model care contine trei niveluri:
-Inconstient;
-Preconstient(subconstient);
-Constient.
Inconstientul este cel mai profund nivel,contine instincte,dorinte refulate,nevoi biologice etc.
Subconstientul e un fel de filtru care lasa sau nu unele ganduri,idei,sa devina constiente.
Constientul contine perceptii,sentimente,ganduri,de care persoana isi da seama si este rezultatul interventiei realitatii.
Freud a completat modelul initial privind organizarea vietii psihice (inconstient,preconstient,constient) cu prezentarea a trei instante:
-Sine;
-Eu;
-Supraeu.
Sinele este partea in intregime inconstienta,sediul instinctelor si dorintelor reprimate,guvernat de principiul placerii.
Eu-l este partea care incearca sa creeze un echilibru intre solicitarile sine-lui si realitatea.Este guvernat de principiul realitatii.Apare inca din copilarie si cauta sa satisfaca acceptabil solicitarile sine-lui in functie de conditiile realitatii.
Supraeul se formeaza inca din copilaria timpurie si reprezinta valorile pe care cei din jur le transmit copilului ca reguli,obligatii,cerinte,pe care trebuie sa le respecte.

Norme ale familiei

Ca orice institutie si familia functioneaza respectand o serie de reguli si de norme.
Normele familiei:
1.Normele casatoriei->privesc alegerea partenerilor:
-Casatorii endogame (din interiorul grupului)
-Casatorii exogame (din exteriorul grupului)
2.Norme care reglementeaza numarul partenerilor:
-Familii tip monogam;
-Familii tip poligam.
3.Norme de autoritate:
-Matriarhatul;
-Patriarhatul;
4.Norme de locatie->unde se stabileste gospodaria:
-Patrilocatie;
-Matrilocatie;
-Neolocatie.
5.Norme pentru alegerea partenerului->alegerile se bazeaza pe sentimente:
-Proximitatea.
La inceput relatia se bazeaza pe asemanari (homogamia),dar sansele de reusita sunt crescute de existenta completarii (heterogamia).
 

Vizite

Afisari pagina

 
Bloguri, Bloggeri si Cititori